Τετάρτη, 5 Ιανουαρίου 2011

'Πάτερ Ημών', άλλως εικαστική τροφή για τα μάτια & το νου

Στη φωτογραφία τα έργα των Νίκου Μόσχου (αριστερά) 
και Kalos&Klio (δεξιά)

Για τρεις και σήμερα, ακόμη, μέρες, καθένας που θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη, δεν πρέπει να χάσει την έκθεση με τίτλο “Πάτερ Ημών” , η οποία πιθανότατα δεν τονώνει το θρησκευτικό μας συναίσθημα, ωστόσο μας βάζει σε σκέψεις και προκαλεί την αισθητική μας. Η έκθεση άνοιξε τις πύλες της πέρυσι τον Δεκέμβριο στον πανέμορφο χώρο των δημιουργών kalos&klio. Σε αυτή ο γνωστός εικαστικός & γλύπτης Χάρης Κοντοσφύρης επεξεργάζεται και “διαστέλλει” ως gestalter  μιά ιδέα της Μάγδας Ταμάμ, επιμελούμενος την έκθεση για λογαριασμό της Λόλας Νικολάου, ιδιοκτήτριας της ομώνυμης γκαλερί.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι δημιουργοί Μιχάλης Αγγελίδης, Έλενα Ακύλα, Ινώ Βαρβαρίτη, Αποστόλης Γιαννίκας, Θάνος Ζακόπουλος, Kalos&Klio, Κυριάκος Κατζουράκης, Χάρης Κοντοσφύρης, Κλεώνη Μανουσάκη, Νίκος Μόσχος, Hhérma, Αλτίν Πατσέλης, Richard Rigg , Christian Rupp, Ανδρέας Λώλης, αλλά και η ίδια η εμπνευστής της Μάγδα Ταμμάμ, με ένα έργο που που σε υποδέχεται στη πόρτα με τρόπο μοναδικό. Η έκθεση πραγματεύεται το ζήτημα της εξουσίας όπως αυτή εντυπώνεται σε όλους από τη πατρική αρχή και επηρεάζει συνολικά τις επιλογές, τις πράξεις, τις σκέψεις και τη ζωή μας. Στο κείμενο της επιμέλειας σημειώνεται χαρακτηριτικά: “Η έκθεση έχει στηθεί με gestalt συσσωρευτικό τρόπο (διεγείροντας την κριτική των φαινομένων της εξουσίας). Το «πάτερ ημών» είναι μια εικαστική έκθεση που θα επιχειρήσει την αποδόμηση του πατριαρχικού Λόγου μέσα από το προφανές ή το κρυμμένο, μέσα από το κοινωνικό ή το ατομικό ασυνείδητο, μέσα από τις πρωταρχικές αντιφάσεις που καθορίζουν το κοινωνικό μας σώμα. Βαθιά συναισθήματα, καίριος σεβασμός, συνεργατικότητα, απατηλή εξουσία, ιεραρχία, καθημερινή επιβολή, δεσποτική αγοραφοβία, σπερματική ανία, αστικός τυχοδιωκτισμός, θεϊκός αμοραλισμός, εκφυλιστικός θάνατος, γήρας, φόβος είναι κάποιοι από τους προβληματισμούς που θα τεθούν γύρω και απέναντι από την πατριαρχία”.

Αν και είναι άδικο να σας αποκαλύψω “ποιός είναι ο δολοφόνος”, εν προκειμένω τι θα δείτε, θα περιοριστώ να μιλήσω για τις εξέχουσες & προσωπικά αγαπημένες “στιγμές” της έκθεσης. Στον πίνακα “Όταν ο Αινείας συνάντησε τον Λωτ” ο Νίκος Μόσχος συνδιαλέγεται με τον μύθο των δύο αντρών που εγκατέλειψαν τη πατρίδα τους κατά τρόπο που επιδέχεται μόνο προσωπικές ερμηνείες θαρρώ.

Αντίθετα, με  το έργο του Θάνου Ζακόπουλου “Alice in Fatherland” θα “πέσετε στα μαλακά”, παρά το μορφότυπο του φαλλού που συνοδεύει παντού & πάντα τις ανύποπτες Αλίκες του και σε κάθε “Χώρα των θαυμάτων”.


  “Alice in Fatherland” του Θάνου Ζακόπουλου

Παράλληλα, οι Kalos&Klio αντιπαραβάλλουν με μοναδικό τρόπο τον κόσμο των θαυμάτων με το κόσμο μας της δυστυχίας και της μιζέριας, ξεκλειδώνοντας μία κερκόπορτα χωρίς “μαγικό κούνελο” για όσους πραγματικά χρειάζονται τα θαύματα, μιάς και κανείς και τίποτα άλλο δεν φαίνεται διατεθειμένο να τους βοηθήσει.
 

Kalos&Klio, "Others in Wonderland"

 

Ο Richard Rigg με τη μινιμαλιστική του δημιουργία γράφει την ιστορία του Πατέρα.



Ο Gestalter Χάρης Κοντοσφύρης συμμετέχει στην έκθεση με ένα εξαιρετικά δυναμικό έργο που ακολουθεί έναν ιδιαίτερο οπτικό κώδικα και σας προκαλεί να του “μιλήσετε” από κοντά.

Καταχρηστικά, αφού οι φωτογραφίες του δεν ανήκουν στα έργα της έκθεσης και δυστυχώς μπορείτε να τα δείτε μονάχα στο προφίλ του στο facebook,  δε μπορώ να παραλείψω να αναφερθώ στις φωτογραφίες λεπτομερειών των έργων που τράβηξε o Louie Selzer τη ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης: ορισμένες από αυτές συμβάλλουν κατά ενδιαφέροντα τρόπο στον διάλογο με αυτά. Αν θέλετε ακολουθήστε τον σύνδεσμο http://www.facebook.com/album.php?aid=44541&id=1795069498






Η έκθεση διαρκεί μέχρι 
το Σάββατο 8 Ιανουαρίου 
και λαμβάνει χώρα 
στο Kalos&Klio Showroom
το οποίο βρίσκεται Τσιμισκή 96
στο Κέντρο της Θεσσαλονίκης 
και είναι επισκέψιμο 
καθημερινά  17.00 – 21.00 
και το Σάββατο 12.00 – 15.00.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου