Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012

Δανάη Τεζαψίδου :: Light | Code


«Προσπαθώ να βρω ένα εσωτερικό, σχεδόν αφύσικο χρώμα/φως το οποίο να “σπάει” την νατουραλιστική αντιμετώπιση όλων αυτών των σωμάτων. Ένα φως το οποίο να μην προέρχεται από μια φυσική η μια τεχνητή πηγή.» γράφει στο Δελτίο Τύπου για την έκθεση της η εξαιρετική νέα καλλιτέχνις που θα δούμε πολύ σύντομα πολύ "ψηλά", Δανάη Τεζαψίδου, και, σημειώστε το όνομα για να το θυμάστε. 

Η εικαστικός Τεζαψίδου Δανάη γεννήθηκε στις Βρυξέλλες Βελγίου από Έλληνες γονείς. Αποφοίτησε το Φεβρουάριο του 2012 από τη Σχολή Καλών Τεχνών, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εκτός από την ζωγραφική ασχολείται και με άλλους τομείς της τέχνης όπως την καλλιτεχνική φωτογραφία, τον σύγχρονο χορό και το θέατρο/περφόρμανς.

Στην έκθεση Light Code την απασχολεί το σημερινό ανθρώπινο σώμα στην προσπάθεια να καταλάβει τους λόγους της τωρινής του διάψευσης. Σε μια καθημερινότητα στην οποία τρέχει για να καλύψει αποστάσεις που επιμηκύνονται αδιάκοπα, το σώμα παραμελείται, παραιτείται, μουδειάζει συναισθηματικά, αδειάζει, χάνει την ταυτότητά του. Στα έργα αυτής της ενότητας αποτυπώνεται εντασσόμενο είτε στον οικείο εσωτερικό του χώρο, είτε σε έναν ανοίκειο εξωτερικό. Άλλοτε αυτόνομο, άλλοτε απομονωμένο και άλλοτε σε σύμπλεγμα. «Παρότι τα υλικά και τα μέσα που χρησιμοποιώ (καμβάς, λάδι και μια νατουραλιστική αντιμετώπιση) υπάρχουν εδώ και αιώνες, πιστεύω πως μπορούν ακόμη να χρησιμοποιηθούν σήμερα και να εξυπηρετήσουν σύγχρονους προβληματισμούς.»

Τα πρόσωπα έρχονται σε δεύτερη μοίρα, ενώ τα σώματα γίνονται πρωταγωνιστές. Κλειστές μορφές με βλέμματα, εγκλωβισμένα ή απορροφημένα μέσα στο χώρο τον οποίο απεικονίζονται. Μορφές, υποκείμενα πόνου και απόλαυσης, που είτε εκπέμπουν ερωτισμό, επιθυμία και ηδονή, είτε την αίσθηση της απώλειάς τους.

Οι φιγούρες της σε φυσικό μέγεθος, μειώνουν τις αποστάσεις εισβάλοντας στο φυσικό περιβάλλον του θεατή, εμπλέκονται μαζί του και αποκτούν αμεσότητα όσο αφορά την υποδοχή τους. Απεικονίζονται συνήθως σε αδράνεια προκειμένου να υπογραμμισθεί μία συναισθηματική- πνευματική ένταση.

Το φως και η πλαστικότητα των μορφών του δομημένου χώρου η γωνία θέασης, η πηγή φωτισμού, η εστίαση σε επιλεγμένες λεπτομέρειες, αποτελούν ορισμένα από τα μέσα που αξιοποιεί η καλλιτέχνης για να αποδώσει τις εικαστικές της ποιότητες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου