Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου 2013

Ο Bill Grueskin βλέπει την ανάγκη για αλλαγή των Media: Εμείς;

«Πριν από 15 περίπου χρόνια, οι εφημερίδες αποφάσισαν να προσφέρουν το περιεχόμενό τους δωρεάν online. Τώρα που αισθάνονται την ανάγκη να χρεώσουν, οι καταναλωτές είναι απρόθυμοι να πληρώσουν», είπε αναφερόμενος στις προκλήσεις της δημοσιογραφίας στην εποχή των ψηφιακών μέσων, ο Bill Grueskin, κοσμήτορας της Σχολής Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημοσιογραφίας του Columbia University και επί σειρά ετών διευθυντής της εξαιρετικά επιτυχημένης συνδρομητικής Wall Street Journal Online. Στην ομιλία του με τίτλο «Η Δημοσιογραφία στην Εποχή των New Media,» η οποία έγινε στη βιβλιοθήκη του DEREE – The American College of Greece στην Αγία Παρασκευή, ο κ. Grueskin ανέλυσε την επιρροή του Ιντερνετ και των social media στη δημοσιογραφία.

Παρατήρησε, ότι οι παραδοσιακοί δημοσιογραφικοί οργανισμοί ενθαρρύνουν τους δημοσιογράφους να χρησιμοποιούν τα social media (όπως το Twitter και το Facebook) για να οδηγούν αναγνώστες στις ιστοσελίδες τους, αλλά ταυτόχρονα χάνουν τον έλεγχο της πληροφορίας η οποία διαδίδεται ανεπεξέργαστη και σε ελάχιστο χρόνο.

Ταυτόχρονα, ο δημοσιογράφος στην εποχή των social media αποκτά δική του ταυτότητα και αυτό σημαίνει ότι πλέον αποκτά δικό του ακροατήριο που μπορεί να το μεταφέρει από μέσο σε μέσο. Σήμερα, που η αναγνωσιμότητα είναι μετρήσιμη online, οι δημοσιογράφοι ενδιαφέρονται πολύ για να δημιουργήσουν δικό τους ακροατήριο, ενώ παλαιότερα η αναγνωσιμότητα θεωρείτο αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας.

«Τα social media είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δημοσιογραφικής δουλειάς, σήμερα», είπε ο “Grueskin, αλλά «ο αυθορμητισμός τους πολλές φορές συγκρούεται με την ανάγκη για σωστή επιμέλεια μιας είδησης» και εισάγουν ένα είδος αναρχίας στην πληροφόρηση.

Από την άλλη πλευρά, διακινούνται τόσες πολλές ειδήσεις καθημερινά μέσω των social media που πολλές φορές είναι δύσκολο ακόμα και για ένα δημοσιογράφο να ξεχωρίσει τί είναι αξιόπιστο και τι όχι. Σήμερα το Columbia Journalism School έχει ειδικότητα “Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Δημοσιογραφίας”ακριβώς για να αναπτυχθούν τέτοια εργαλεία αξιολόγησης.

Ένα από τα οικονομικά πιο επιτυχημένα ενημερωτικά μοντέλα online είναι το “intelligent aggregation” όπου δημοσιογραφικά site (ακόμα και αυτά με δική τους παραγωγή ειδήσεων) φιλτράρουν και παρουσιάζουν τα σημαντικότερα νέα από όλο το web. “Η ψηφιακή επανάσταση έχει δώσει τη δυνατότητα σε δημοσιογράφους και τους οργανισμούς τους να αποκτήσουν παγκόσμιο ακροατήριο, αλλά ταυτόχρονα έχει υπονομεύσει το παλαιό, τοπικό μοντέλο πάνω στο οποίο βασίστηκαν τα ΜΜΕ: εφημερίδες, τηλεόραση και ράδιο, ” παρατήρησε ο Grueskin. “Ομως μια ουσιατική αλλαγή μοντέλου συμβαίνει κάθε μερικές δεκαετίες στα ΜΜΕ. Απλά και τώρα θα προσαρμοστούν και θα αλλάξουν”. Ως κατακλείδα, ο Grueskin παρατήρησε ότι όπως και στο marketing, έτσι και στη δημοσιογραφία, το Ιντερνετ δίνει περισσότερη δύναμη στον καταναλωτή. Η δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ σταδιακά θα προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου