Τετάρτη, 17 Αυγούστου 2016

Ο ΟΑΣΘ που όλοι οι Έλληνες πληρώνουμε

Για δεύτερη ημέρα σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, δηλαδή τις  αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, κάνουν επίσχεση εργασίας, οδηγώντας την πόλη σε χάος. Υπάρχουν πολλές παρανοήσεις για το ζήτημα. Πρώτα απ' όλα να ξεκινήσω από το γεγονός ότι πρόκειται για Ιδιωτική Εταιρεία και  όχι για Δημόσιο φορέα, όπως ακούω συχνά. Δεύτερον,υπάρχει μία φήμη ότι ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι σε αυτόν τον οργανισμό είναι μέτοχοι. Αυτό είναι λάθος. Μέτοχοι είναι μερικοί από τους παλιότερους εργαζόμενους και οι οικογένειες τους. Με  την βοήθεια εξαιρετικού σημειώματος της πρώην Βουλευτού, δημοσιογράφου Χριστίνας Ταχιάου το οποίο παραθέτω, εξηγώ:

Ο Ο.Α.Σ.Θ. είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Ιδρύθηκε το 1957 με Νομοθετικό Διάταγμα και εκτελεί το έργο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, με συμβάσεις παραχώρησης (οικονομικές συμφωνίες) που υπογράφονται με το δημόσιο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η κα. Ταχιάου στην σημείωση της, ένα από τα σκάνδαλα της σύμβασης είναι το ότι ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΑ. Ας μας πει πρώτα, λοιπόν, ο Οργανισμός, από τον ισολογισμό του, που ΔΕΝ δημοσιεύτηκε, πόσα είναι τα έσοδα από τα εισιτήρια, ποια είναι τα κόστη λειτουργίας, ποιο είναι το ποσό της επιδότησης και ποιο είναι το ποσό που θα πάρουν, ως κέρδος, οι μέτοχοι βρέξει - χιονίσει.  Ο Οργανισμός, επικαλούμενος οφειλές του δημοσίου, δεν καταβάλλει στους εργαζομένους τους μισθούς τους, με αποτέλεσμα αυτοί να προβαίνουν σε κινητοποιήσεις, όπως τώρα η επίσχεση εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι οι ΟΛΟΙ οι Έλληνες Πολίτες πληρώνουν από τους φόρους τους για τα διασφαλισμένα κέρδη των μετόχων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Ποιοι είναι οι μέτοχοι: το απασχολούμενο κεφάλαιο του Ο.Α.Σ.Θ. είναι κατανεμημένο σε 424 ακέραιες μετοχές, εκ των οποίων οι 346 είναι κατανεμημένες σε 1.900 περίπου μικρομετόχους αυτοκινητιστές, οι 29 ανήκουν στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., οι 25 ανήκουν στον Συνεταιρισμό των Εργαζομένων στον Ο.Α.Σ.Θ. και οι 24 ανήκουν στο νομικό πρόσωπο του Ο.Α.Σ.Θ. Υπάρχει, δηλαδή, μια μικρή στρατιά ανθρώπων οι οποίοι έχουν στα χέρια τους τις συγκοινωνίες, με την επιδότηση του κράτους. Η λύση δεν είναι, απλώς, η καταβολή μέρους της επιδότησης, προκειμένου να πληρωθούν οι εργαζόμενοι και να γυρίσουν στη δουλειά τους. Αυτό συμβαίνει συνήθως σε ετήσια βάση, τουλάχιστον τα 10 τελευταία χρόνια που τα τεκταινόμενα στην πόλη με ενδιαφέρουν προσωπικά.  Το απαιτητό πλέον είναι η νομοθετική αλλαγή, μια λύση που περνάει από την Βουλή των Ελλήνων, συνεπώς μια λύση καθαρά πολιτική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου